tisdag 26 augusti 2014

Day 07 – Most underrated book

Sjunde dagen är redan här!

Ska jag vara ärlig hade jag svårt att komma på en bok som tillhörde denna kategori, då jag på senaste tiden läst de mer berömda böckerna. Men efter lite funderingar kom jag fram till att den mest underskattade boken, som jag verkligen tyckte om var Den Osynliga Väggen av Harry Bernstein. 

Enda anledningen till att jag plockade upp denna bok var för det var en skoluppgift, och man fick tre andra böcker på att välja mellan. Men då jag är en historienörd så valde jag denna bok.

Såhär beskrivs boken: "Det är tiden kring första världskriget. På en liten gata i Lanchashire i England växer den lilla judiske pojken Arry upp. På gatans ena sida bor de kristna och på den andra bor judarna. De är inte ovänner, men att de skulle umgås med varandra är det inte tal om. De håller sig på varsin sida om den osynliga vägg som delar gatan. Som på alla små gator skvallras det en del, och när ryktet går att en judisk flicka har en kärleksaffär med en kristen pojke blir uppståndelsen stor. "

Läs gärna denna bok, för den är så givande och man inser verkligen hur problemen på i boken är aktuella än idag! Rekommenderas starkt till alla som har ett öppet sinne.

// L 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar