måndag 25 augusti 2014

Day 06 – A book that makes you sad




Pojken som kallades Det av Dave Pelzer måste vara den värsta bok jag någonsin läst. Har läst många hemska (på ett bra sätt, inte hemsk på "usch jag hatar denna"-sättet) böcker som är baserade på Sanna historier. Men oj, denna måste ta priset! 

Första, och enda, gången jag läste den gick jag i femman. Det var nämligen min lärare som tyckte jag skulle läsa lite mer vuxna böcker, så lilla oskyldiga jag gick till vuxenavdelningen och plockade bara upp en bok. Jag ångrar såklart inte att jag läste den, men usch den var riktigt hemsk! 

Blir nästan gråtfärdig bara av att tänka på allting som hände i den. Och att det är en sann historia också... Det gör mig riktigt ledsen att såna avskyvärda människor som de som porträtterades i boken existerar. 

// L

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar