fredag 12 september 2014

Nytt i hyllan #3

Det är mycket nytt i hyllan nu känner jag! Men det är bara något positivt. Det enda tråkiga är att jag har väldigt lite lästid, men har ju ingen tidspress. Så böckerna kommer läsas någon gång.

När jag kom hem idag väntade ett bokpaket från Bokus på mig.

Det var inte så tungt, hade inte valt sådär jättemånga böcker denna gång. Men de böcker jag var ute efter var tre av uppföljarna till  Grottbjörnens Folk. Så de införskaffades!

Jag absolut ÄLSKAR omslagen. De är så färgglada och fina, och så blanka. De ser riktigt fina ut i hyllan måste jag säga. De är väldigt
tjocka dock, den smalaste är på 600-någonting sidor. De andra är mellan 700-900 sidor, men låt mig säga detta: textstorleken är extremt liten! I vanliga fall läser jag ungefär en sida per minut, nu kommer jag spendera ca 2-3 minuter per sida för det är så smått och tätt. Men det gör mig inget, bara mer att läsa! Det får mig dock att undra hur många ord det egentligen är...

Den sista boken som köptes, var egentligen ett impulsköp. Jag tvivlar på att jag kommer läsa den inom den snara framtiden, men då den endast kostade 19 kr så kändes det helt okej. Kan låta min mamma läsa den eller någonting!

Boken jag talar om är Paradisoffer, den är inbunden denna version och inte allt för tjock. Kanske blir en bra höst-läsning.


Det var allt för denna gång. Nu ska jag se till att organisera om i bokhyllan. Just nu har jag sorterat efter författarens efternamn, men vet att det inte kommer hålla. Så ska nog försöka sortera efter typ/höjd.

// L









Inga kommentarer :

Skicka en kommentar