lördag 13 september 2014

Day 25 – A character who you can relate to the most

Det beror på vad man menar med "relatera". Är det situationsbundet eller enbart personlighetsmässigt?

Ska jag vara ärlig kommer jag inte på någon karaktär som är lik mig. Det är kanske därför jag tycker så mycket om att läsa, att se alla möjliga olika individer utmålade framför en.

Fast med relatera så kanske man syftar på någon karaktär som jag har lätt att förstå. Då jädrar i min låda finns det många! Warner till exempel i Shatter Me-trilogin, hur han känner sig ensam i världen utan att någon förstår honom. Annabeth från Percy Jackson, hur hon är självständig men samtidigt så beroende av andra. Det finns ett oändligt antal karaktärer jag kan förstå och känna igen mig själv i, så denna dag är för mig omöjlig att slutföra.



// L

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar