torsdag 28 augusti 2014

Day 09 – A book you thought you wouldn’t like but ended up loving

Oj! Dagens bok var riktigt svår att välja. Jag har oftast upplevt tvärtom, att det finns böcker jag trodde jag skulle älska men i slutändan så var de inget för mig. Så det tog en liten stund att komma på vilken bok jag skulle välja.

Nu är det så att denna bok jag valde hade jag inga förväntningar på, trodde inte jag skulle ogilla den, men trodde inte heller jag skulle älska den. Jag bryter alltså lite mot reglerna, men det är ingenting någon skadas av!




Grottbjörnens Folk av Jean M Auel är av många sedd som en klassiker. Jag hade ärligt talat aldrig hört talas om den innan, men bestämde mig för att köpa den då jag älskar berättelser som utspelar sig under andra tidsperioder.

Boken levererade. Den hade en jämn takt och den var rätt unik. Hela världen boken befinner sig i är fascinerande. Boken var definitivt inte actionfylld från början till slut, men jag tyckte att den ändå levererade händelserika ögonblick. Stilen boken är skriven i var lite annorlunda från det jag är van vid, men oj vad jag älskade boken! Vill jättegärna köpa uppföljarna.
// L 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar