torsdag 21 augusti 2014

Day 02 – A book that you’ve read more than 3 times

Oj oj oj. Jag är en riktig omläsare, tycker jag om en bok kan jag läsa om den många gånger. Fast dagens utmaning blir ändå relativt enkel, då jag tänker ta den allra första boken som ploppar upp i huvudet. Det är nämligen....



















Eragon av Christopher Paolini! Allra första gången jag läste boken hade 
jag precis fyllt tio. Så jag har haft många år på mig att läsa om denna och alla uppföljare.

För att vara ärlig, så minns jag inte hur många gånger jag läst just EragonTappade räkningen år sedan! Det var nämligen så att jag väntade på uppföljarna, så under tiden läste jag om böckerna som fanns i serien flertalet gånger. Ett tag kunde jag recitera första kapitlet utantill ur denna bok. Det säger rätt mycket om hur många gånger jag läst den! 

Som ni kan se på bilden har jag två exemplar, den till höger är mitt allra första exemplar, och riktigt sliten. 

Men det var alltså dag två i 30 Days of Books!

// L 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar