onsdag 20 augusti 2014

Day 01 – Best book you read last year

Första dagen är här!

Den allra första boken, är som titeln säger, den bästa bok man läste under förra året. Alltså i detta fall år 2013.

Nu minns jag knappt vad jag läste, har för mig att det var ett av de sämsta åren jag hade när det gällde läsning, med undantag för mina två första år som spädbarn. Det var riktigt hemskt alltså.



Bilden är lånad härifrån

Som ni kan se har jag valt Änglar och Demoner av Dan Brown. Om jag ska vara ärlig så var det inte den bästa boken jag läste under 2013, men då den jag tyckte allra mest om passar in på en annan dag skriver jag om den där istället. Ville helst inte ha dubletter, om man kan säga så!

Änglar och Demoner var riktigt bra dock! Den var fartfylld och man var konstant på hugget. Jag älskade verkligen hur allt var uppbyggt, hur man fick se ur flera perspektiv och hur alla gåtor blev lösta. När jag höll på att läsa den minns jag att jag tyckte den var riktigt lätt att komma in i.

Uppföljaren, Da Vinci Koden var sorgligt nog en besvikelse. Man såg exakt samma mönster som i Änglar och Demoner, det var så förutsägbart. Har efter det upptäckt att Dan Brown, sorgligt nog, har fastnat i en viss modell. Men även om uppföljarna var lite halvdana tyckte jag väldigt mycket om Änglar och Demoner

// L 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar