torsdag 1 september 2016

Persuasion

Titel: Persuasion
Författare: Jane Austen
Sidantal: 249
Språk: Engelska

27-åriga Anne Elliott var lyckligt förlovad till en man som hon älskade mycket högt. Men hans position i samhället i kombination med hennes familjs ogillande fick henne att avbryta förlovningen. Många år senare möts de igen, Captain Wentworth och Anne Elliott. Kommer Anne och Elliott återförenas, eller är deras relation allt för skadad?

Läste denna bok lite helt plötsligt för jag kände mig sugen på en klassiker. Varför vet jag inte då jag tycker de flesta är rätt tråkiga. Denna var inte ett undantag. Jag tror jag bara har svårt för hur böcker var skrivna. Men för att vara en sådan gammal bok var den inte helt hemsk. Tyckte att storyn var smått underhållande, men tyvärr lite förutsägbar när det gällde den stora storyn. Men allt i allo var detta ingen dålig bok, men inget speciellt.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar