tisdag 9 september 2014

Day 21 – Favorite book from your childhood

Det beror nog på vilken ålder man syftar på när man refererar till barndomen. Det är svårt att minnas vad jag läste när jag var ungefär tre år gammal.

Jag har haft väldigt många olika perioder då jag enbart läst en viss stil ett tag. Har läst allt möjligt egentligen, så kan inte välja en endaste favoritbok. För ett tag avgudade jag Martin Widmarks böcker om LasseMaja...

Men sen så hade jag världens hästperiod, avgudade allt som Pia Hagmar skrivit. Däribland böckerna om Klara.










Men om jag verkligen måste välja, så tänker jag välja Stall Norrsken-serien. Den hade allt jag älskade i just det ögonblicket. Hästar, övernaturliga element men även manga. De var helt underbara! Har lust att läsa om dem nu, men samtidigt vill jag inte förstöra 10-åriga jags upplevelse.

// L

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar