måndag 1 september 2014

Day 13 – Your favorite writer

Oj. Jag har ingen direkt favoritförfattare. Dels för att jag inte läst ALLA verk av alla författare och dels för att jag inte kan bestämma mig.

Jag tänker dock satsa på Rick Riordan. Om ni inte visste så är han författaren till den underbara serien Percy Jackson and The Olympians, eller Percy Jackson & Olympierna, som se heter på svenska. Han har även skrivit  Heroes of Olympus och The Kane Chronicles. Han skriver böcker som främst riktar sig till 12-åringar, men jag njuter av dem ändå. Tycker faktiskt de passar folk i alla åldrar! Alla böcker är så humoristiskt skrivna, samtidigt som de är fullspäckade med mytologi och vardagslivet. Det är en härlig kombination!

Just nu har han en bokserie på gång som ska handla om nordisk mytologi. Ser riktigt fram emot den!

Ännu en anledning till att älska honom: hans Twitter.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar